Creativiteit en innovatie

Uitgeverij: Nieuw Amsterdam
Uitvoering: Paperback
Taal: Nederlands
Aantal Pagina's: 312
Afmetingen: 134x211x30
Verschijningsdatum: Oktober 2007
EAN: 9789046803264
(Tijdelijk) uitverkocht

Omschrijving

'Confusion has to become our friend.' John Cleese Innovatie is voor veel bedrijven van levensbelang om ook in de toekomst succesvol te kunnen zijn. Creativiteit van medewerkers staat aan de basis van deze innovatie, maar er is nog nauwelijks literatuur die het verband tussen deze twee onderwerpen beschrijft. Hoe creëer je een innovatieve cultuur waarin individuele creativiteit de ruimte krijgt en zelfs kan groeien? En hoe vertaal je persoonlijke ontwikkeling van mensen naar een team en de organisatie als geheel zodat het bijdraagt aan de continu teit van het bedrijf, de vernieuwing van talent en de motivatie van alle medewerkers? Met dit boek wil Fons Trompenaars een leemte in de literatuur vullen. Hij doet dat met medewerking van John Cleese. In drie delen worden individuele creativiteit, team creativiteit en organisatie creativiteit in hun samenhang met innovatie op toegankelijke wijze beschreven. Belangrijke theorie n komen aan de orde en worden steeds met testjes, raadsels en cartoons ge llustreerd. Het geheel wordt afgewisseld met commentaar van John Cleese en sc nes uit Fawlty Towers.