Alibaba

Uitgeverij: Nieuw Amsterdam
Uitvoering: Paperback
Taal: Nederlands
Afmetingen: 135x211x25
Verschijningsdatum: November 2016
EAN: 9789046821657
(Tijdelijk) uitverkocht

Omschrijving

Honderden miljoenen Chinezen maken gebruik van de diensten van Alibaba. De beursgang was een van de grootste ooit. Oprichter Jack Ma vervult met zijn bedrijf een sleutelrol in de consumptie van de snelgroeiende Chinese middenklasse. Hoe is het Jack Ma gelukt om in vijftien jaar tijd een van de grootste internetbedrijven ter wereld op te bouwen? Hoe wist hij zijn eenvoudige afkomst te overstijgen en eerdere mislukkingen te boven te komen? Hoe kijkt de Chinese overheid aan tegen de opkomst van de internetgigant? Duncan Clark, een van de adviseurs tijdens het prille begin van Alibaba, ontmoette Jack Ma voor het eerst in 1999, in het bescheiden flatje waar Ma Alibaba oprichtte. Voor het schrijven van dit boek kreeg Clark toegang tot een schat aan nieuw bronnenmateriaal en kon hij Ma exclusief interviewen. Het resultaat is een gezaghebbend en meeslepend relaas van het ongehoorde succes van Alibaba.