Het emotie effect

Uitgeverij: HarperCollins
Uitvoering: Paperback
Taal: Nederlands
Staat van het boek: Licht beschadigd
Aantal Pagina's: 302
Afmetingen: 139x214x25
Verschijningsdatum: November 2022
EAN: 9789402711165
(Tijdelijk) uitverkocht

Omschrijving

Creativiteit kun je leren: marketinglessen uit een leven bij Nike. Voor lezers van Shoe Dog. Veel mensen denken dat creativiteit een talent is dat alleen voor de lucky few is weggelegd. Maar niets is minder waar. In Het emotie-effect laat Greg Hoffman zien dat door het creëren van emotie elk mens creatiever kan worden. Als Chief Marketing Officer van Nike was Hoffman verantwoordelijk voor het opzetten van de meest iconische campagnes van het bedrijf, zoals voor Cristiano Ronaldo, Serena Williams, de Olympische Spelen en het WK. Aan de hand van fascinerende anekdotes vertelt hij hoe hij, door sterke emotionele banden te creëren, het bekende merk op de kaart zette. Het emotie-effect viert vindingrijkheid en bewijst dat creativiteit een vaardigheid is die iedereen kan leren. ‘Een merk is geen logo, het is een verhaal. Dit boek laat zien hoe toewijding aan onze creativiteit elk verhaal beter kan maken.’ Seth Godin, auteur van This is Marketing ‘Het emotie-effect biedt niet alleen een aangrijpend inzicht in hoe de meest iconische campagnes in de geschiedenis zijn bedacht, maar is ook een liefdesbrief aan de kracht van zingeving en doelstellingen in ons werk.’ Bruce Daisley, auteur van Plezier in je werk ‘Het emotie-effect staat vol opmerkelijke verhalen uit Greg Hoffmans tijd bij Nike. Een echte aanrader.’ Professor Jonah Berger, auteur van Buzz ‘Met deze pageturner weet Greg Hoffman je op zeer persoonlijke wijze mee zijn verhaal in te trekken en deelt hij zijn opgedane lessen, kennis en handvatten van zijn ‘creatieve reis’ bij Nike.’ Adformatie