Innoveren met creativiteit

Uitgeverij: Lannoo Uitgeverij
Uitvoering: Gebonden
Taal: Nederlands
Staat van het boek: Licht beschadigd
Aantal Pagina's: 127
Afmetingen: 160x250x20
Verschijningsdatum: Onbekend
EAN: 9789020983326
(Tijdelijk) uitverkocht

Omschrijving

Innovatie is meer dan het managen van R&D! Het innovatieproces: van idee tot marktlancering Een innovatief businessmodel is meer dan een paar nieuwe producten Innovatie in niet-traditionele sectoren In de mallemolen van de internationale concurrentie is stilstaan geen optie. Bedrijven die niet systematisch bezig zijn met vernieuwingen, duwen zichzelf uit de markt. Innovatie is een onmisbaar element geworden van elke bedrijfsstrategie, niet alleen in technologische sectoren maar in alle segmenten van de economie. In dit boek exploreert Marion Debruyne een aantal creatieve pistes om over innovatie na te denken en om innovatie in praktijk te brengen. Waar mogelijk, steunt ze daarvoor op de bevindingen van recent onderzoek van FlandersDC. De auteur legt uit waarom de tijd voorbij is dat bedrijven hun innovatieproces heel discreet binnen hun eigen muren verborgen hielden: de kennis die voor innovatie nodig of nuttig kan zijn, zit immers verspreid over de hele wereld en informatie delen is dus een wezenlijk aspect van innovatie geworden. Voorts laat Marion Debruyne zien waarom innovatie niet hetzelfde is als 'creatief zijn' en hoe een innovatieproces stevig georganiseerd moet worden. Creatief omgaan met innovatie betekent ook: zich niet beperken tot productinnovatie. De auteur gaat grondig in op de vraag hoe behalve de producten ook alle bedrijfsprocessen en zelfs het hele businessmodel van een onderneming voorwerp van innovatie kunnen worden. Het boek is heel pragmatisch opgevat. Alle stellingen worden ruim geïllustreerd met cases en voorbeelden.