Bonus
Uitgeverij: | Bezige Bij, De |
---|---|
Uitvoering: | Paperback |
Taal: | Nederlands |
Staat van het boek: | Licht beschadigd |
Aantal Pagina's: | 203 |
Afmetingen: | 124x200x20 |
Verschijningsdatum: | December 2010 |
EAN: | 9789023462682 |
Omschrijving
Tien jaar lang was Kilian Wawoe als senior personeelsmanager werkzaam voor abn amro. Hij maakte de vette jaren in de bankwereld mee en daarmee de jaren van de almaar stijgende bonussen. Hij was zelf verantwoordelijk voor het uitdelen ervan, hij was deel van het systeem. Onlangs verliet hij de bank uit onvrede met de bonuscultuur waaraan ondanks de kredietcrisis geen einde is gekomen. Wawoe deed onderzoek naar de werking van bonussen en constateerde dat ze vaak onjuiste prikkels geven. Ze zetten medewerkers van een bedrijf niet aan tot betere prestaties. Integendeel, de kwantiteit van hun prestaties neemt toe, maar de kwaliteit neemt juist af. Bonussen zouden zijns inziens afgeschaft moeten worden. In dit boek doet Wawoe verslag van binnenuit, min of meer als kroongetuige, en hij spaart zichzelf daarbij niet. Een spectaculaire en zeer onthullende kijk in de keuken, een boek dat de lezer aanzet tot nadenken over hoe het verder moet in de bankensector. Kilian Wawoe (1972) is organisatiepsycholoog. Hij werkte als personeelsmanager bij abn amro in Nederland, België, India en Monaco. Hij werkt op dit moment aan zijn proefschrift getiteld Proactive Personality, dat een onderzoek behelst naar ondernemend gedrag binnen de bankensector.