The Long TAIL

Uitgeverij: Nieuw Amsterdam
Uitvoering: Paperback
Taal: Nederlands
Staat van het boek: Licht beschadigd
Aantal Pagina's: 256
Afmetingen: 135x210x22
Verschijningsdatum: Maart 2008
EAN: 9789046801826
(Tijdelijk) uitverkocht

Omschrijving

Internet is onze businessmodellen aan het veranderen. De onbeperkte (schap)ruimte zorgt ervoor dat het aanbod op het web ongekend rijk is en door de onafhankelijkheid van tijd en plaats voor iedereen beschikbaar. Dit enorme aanbod creëert een alsmaar groeiende vraag. Op het internet gelden dan ook andere distributieregels dan in de fysieke wereld waar vanwege de kosten alleen plaats is voor kassuccessen. Online geldt het ‘Long Tail’-effect: de verkoop van weliswaar kleine aantallen van een grote hoeveelheid producten levert een enorme omzet op. Gebaseerd op ervaringen bij onder andere Google, LEGO, Amazon, iTunes, eBay en Wikipedia beschrijft Chris Anderson, hoofd-redacteur van Wired, de belangrijkste krachten die ten grondslag liggen aan de LONG TAIL. Ook geeft hij tips over hoe je succesvol kan opereren op een ‘Long Tail’-markt. ‘Chris Anderson bespreekt in een voortreffelijk boek dat het tijdperk van de hits, het tijdperk gedomineerd door kaskrakers, tot een einde komt.’ The Times ‘Op overtuigende wijze onderbouwt Anderson op welke manier dit nieuwe model de diversiteit stimuleert en zo de keuzemoge-lijkheden vergroot, en halt hij uit naar de megahit-mentaliteit.’ Newsweek ‘Anderson introduceerde het concept in een invloedrijk artikel. Afgelopen zomer verscheen in de Verenigde Staten een uitgewerkte versie in boekvorm, dat snel na verschijning de bestseller-status had bereikt.’ De Volkskrant Genomineerd voor de Business Book of the Year Award door Financial Times/Goldman Sachs.