Het wortelprincipe

Uitgeverij: Business Contact
Uitvoering: Paperback
Taal: Nederlands
Aantal Pagina's: 239
Afmetingen: 136x211x22
Verschijningsdatum: Oktober 2009
EAN: 9789047001805
(Tijdelijk) uitverkocht

Omschrijving

Het wortelprincipe onthult de opmerkelijke resultaten van een van de meest diepgaande managementstudies ooit: hét kenmerk van de succesvolle manager is dat hij zijn medewerkers regelmatig trakteert op een portie persoonlijke erkenning. Logisch, zou je denken, een complimentje doet wonderen, dat weet iedereen. Toch is het ene complimentje het andere niet. En in hoeverre pas je dat wat je heus wel weet ook echt toe in de dagelijkse praktijk? Gebaseerd op onderzoek bij onder andere Disney, dhl, kpmg en Pepsi Bottling Group laten de auteurs de transformerende kracht van erkenning zien. De ‘grote’ managers leiden met worteltjes en niet met een stok, en daardoor presteren zij – evenals hun organisaties – aanzienlijk beter dan andere. Maar het gaat niet om gewone complimenten; erkenning moet je op een effectieve manier geven, betogen Gostick en Elton. Zij reiken ons vier principes van goed leiderschap aan, waarin het geven van persoonlijke erkenning moet worden ingebed: doelen stellen, communicatie, vertrouwen en verantwoordelijkheid. Dit boek is een inspirerende opfriscursus en handleiding voor managers en leidinggevenden die in hun organisatie een cultuur van persoonlijke erkenning willen creëren en hun team daarmee naar een hoger niveau van prestaties willen leiden.